maanantai 29. syyskuuta 2014

Suolaton, Sokeriton, mutta ei mauton!

Kaks viikkoa, kaks monikirjavaa viikkoa on kohta takanapäin, jolloin en oo laittanut suuhuni sokeria enkä suolaa. Lisättyjä sellaisia siis. Ykstoikkoisen mustaako? Ei. Mautonta? Ei.

Yllätin itseni myös, samoin, kuin te yllättäisitte itsenne, jos kokeilisitte. Suolaton ei tarkoita mausteetonta. Mun ruuat ovat maistuneet näinä viikkoina ihanille yrteille ja monivivahteisille mausteille. Uusia ulottuvuuksia on löytynyt joka päivä ja päivittäin oon sitä ihmetellyt, miten paljon tulee normaalisti lotrattua ruokiin puhdasta suolaa, vaikka sitä ei tarvitsisi.

Ja se sokeri... oon pärjännyt erinomaisen hyvin ilman sitä! Eikä tee edes tiukkaa!! Mikään ei oo tehnyt tiukkaa näinä viikkoina. Oon kuitenkin istunut erilaisissa kahvipöydissä, jotka ovat notkuneet herkkuja. Samoin oon istunut hampurilaisravintolassa katsomassa, kun muut mättävät roskaruokaa kitusiinsa.

Tiedän, että suolaa ja sokeria molempia tarvitaan, että meidän kroppa pelittää. Mutta sitä ei tarvita lähellekkään niin paljon, mitä me niitä käytetään. Joten haastanpa teidät kaikki lukijani vähentämään edellä mainittuja aineita ruokavaliostanne ja lisäämään yrttejä ja muita mausteita tilalle!

Maistelemisiin!






Satu





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti