tiistai 1. heinäkuuta 2014

Loma

Niin, värikäs Loma on nyt, mulla. Lasten isämiehellä lomapäivien värittely alkaa ensviikolla. Jotenkin mun harmaanruskeat aivosoluni ei oo päässyt tähän lomarytmiin mukaan ollenkaan. Pääni ei ymmärrä, että voi relata, voi ottaa vähä iisimmin, voi olla hetken miettimättä mitään. Suurperheen äitinä tietenkin mulla on lomallakin mahdoton määrä arjen askareita, joita mä en ehdi tekemään jotenkin nyt millään. Joku sivullinen vois mua pukata eteenpäin, jos näyttää, että kuljen hidastetun filmin lailla tallustaen. Itsestä tuntuu, että kuljen kuin harmaata höyryä piipustaan tohottava veturi, mutta silti koti näyttää siltä, etten oo saanut mitään aikaan.

Meidän pienin ipana on nyt siinä iässä, että kaikki työt mitä aloitan, täytyy tehdä viiteen kertaan sen takia, kun Casmir levittää, sotkee, huitoo, juoksee ja vaikka mitä nyt ehtiikään pienillä kätösillä ja jaloillaan tehdäkkään. On turha alkaa pyykkiä käärimään missään muualla, kuin jossain korkealla pöydällä. Muuten on vaatepinot levitelty pitkin keittiön, eteisen ja olkkarin lattiaa, kasteltuna kivasti kuolaisilla jäljillä. Astianpesukonetta on turha täyttää tai tyhjätä jos ipana on hereillä. En tiedä mikä ihmeen viideskymmenes vaisto sillä on, tai joku teräskuulo, koska AINA kun pesukoneen avaa tehdäkseen sen kanssa töitä, taapertaa tuo pikkuriiviö juosten paikalle. Vaikka olisi ollut talomme kauimmaisessa kolkassa sillä hetkellä, tuo kuulee vissiin jonkun tietyn kutsuhuudon korvissaan.

Joten töitä täytyy tehdä ipanan nukkuessa. No Mutta Kun, mä en HHHHalua tehdä kotihommia silloin, kun on se yksi hengähdystauko päivässä, se kun tuo kirkkaankirjavansateenkaarenvärinen taapero vetää hirsiä tyytyväisenä, silloin mä haluan hetken istua, hörppiä kahvia, lukea blogeja, päivittääkkin tätä (nytkin se hirsailee) :) tai haluaisin hetkisen vain olla, vaikka sitten niissä lomafiiliksissä tekemättä yhtään mitään.

Yhteenvetona näille mun sekaville ajatuksilleni on siis se, että Joo, mulla on loma nyt, mutta siltä ei tunnu. Yhtä väsyksissä oon, ihan kuin olisi tehnyt urakalla pitkää päivää ilman taukoa. Taitaa olla huilitauon paikka. Jos hirsailis ittekkin joku päivä tuon kakkasen kanssa? Joo, hyvä idis. :D

Ensviikolla sitten onkin tiedossa pienet lomapyrähdykset toisiin maisemiin, mutta niistä lisää, kun on jotain kirjoitettavaa.



Satu




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti