keskiviikko 4. kesäkuuta 2014

Kukkien väriloistoa

Mä oon kovasti yrittänyt muiden "täydellisten naisten" tavoin leikkiä viherpeukaloa viime päivien aikana. Tuo alue elämästä on mulle usein harmaan verhon peitossa, eikä mua hirviästi inspaa hoitaa kukkia. Istuttaminen on ihan ok, mutta en jaksa kitkeä, kastella, lannoittaa ja ties mitä. Nyt kuitenkin yks päivä nappasin ystävättäreni harmaan autoni jousille ja suuntasin kulkumme kohti agrimarkettia. Sieltä nappasin mukaani oransseja-, keltaisia- ja ruosteenpunaisia samettikukkia, jotka suunnittelin istuttavani meidän etupihan amppeleihin jo ostamieni krysantteemien joukkoon. Tää kukkien nimienkin kirjoittaminen kuulostaa mun näppäilemänä ihan oudolta, niin kuin muka tietäisin useamman kukan nimen... :D

Ystäväni lähti siis mukaani, tarkoituksena ostaa haudalle istutettavat kukat. Valittuamme yhdessätuumin myös ne, lähdimme kohti hautausmaata ja harmikseni huomasin toki kamerani jälleen kerran jääneen kotiin. Monia kertoja on ollut tarkoitus napsia sieltä kuvia, mielestäni kuvauskohteita siellä olisi niin paljon. Mutta ehkäpä sitten seuraavalla kerralla mun Canon pääsee toteuttamaan tehtäväänsä.

Kukat tuli istutettua haudalle, samoin sain omalle etupihalleni amppelit täyteen ja riittipä kukkia vielä yhteen ylimääräiseen koriinkin. Nättiä, nättiä!! :) Tänään sitten innostuin kaivamaan meidän kukkapenkkiä esiin kaiken sen rikkaruohon keskeltä. Viime kesänä Casmirin ollessa niin pieni, mun kukkapenkkien hoito oli vieläkin vähäisempää, mitä muina kesinä. Muistutti nuo penkit lähinnä joltain niittämättömältä niityltä. Vielä on hommaa jäljellä, pari rakkoa sain sormiini tämän päiväisen urakan jälkeen, mutta kyllä tuossa hommassa näkee kättensä jäljen heti ja saa olla tyytyväinen itseensä.

Sitten, kun työni on valmis, voisin ehkäpä ottaa parit fotot pihallamme olevista kukista, edellyttäen tietenkin, että kaikki istutukset pysyy hengissä. (kunhan lasten isämies muistaa kastella niitä) :) Nyt kuitenkin tähän loppuun pikku väripläntti ihan muista kukista. Nauttikaahan ihmiset luonnon kauneudesta ja sen ihmeellisistä väreistä!! <3






Satu



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti