maanantai 19. toukokuuta 2014

LempiVäri

Oon miettinyt, mikä saa ihmisen mieltymään johonkin tiettyyn väriin? Mistä johtuu, että toiset rakastaa kirkkaita värejä ja toisten lempiväri on musta? Vaikuttaako ikä värimieltymyksiin vai ihan jotkut muut asiat?

Niin kuin aikaisemmissa kirjoituksissani oonkin jo maininnut, oon ollut kovin pitkään "pinkki" tyyppi. Kaikki asiat, joissa on ollut pinkkiä, on miellyttänyt silmääni ja kiinnittänyt huomioni. Pikkuhiljaa on alkanut muut värit jyräämään tuota pakkomielteistä pinkkiväritystä ja syrjäyttänyt koko pinkki-ajatuksen melkeinpä kokonaan. Tällä hetkellä silmääni sulostuttavat värit löytyy sinivihreistä sävyistä. Minttu, turkoosi, pastellin sininen, pastellin vihreä ja näiden sekoitukset on vienyt mut mukanaan. Huomaan jopa katselevani tämän värisiä vaatteita Sillä Silmällä! :)

Toki edelleen lilan sävyt ja se vaaleanpuna-pinkki-roosa-fuksia-osasto käy vielä aika hyvin mulle myös, mutta voiton vie kuitenkin nuo sinivihreät sävyt. En tiedä mistä johtuu tämä "takin kääntäminen" ja rakastuminen muihin väreihin. Mutta vaihtelu ainakin on virkistänyt!! :)

Kollaasi kertoo miltä mun mieleni värit nyt näyttää:





Satu




3 kommenttia:

  1. Mulla on tuo sama lempivärinvaihdos tapahtunut kuin huomaamatta parin viimeisen vuoden aikana. Pinkit ovat vaihtuneet sinisiin ja vihreisiin ja kaikkiin sävyihin siltä väliltä. Nyt ihan ykkössuosikkini on kirkas vihreä vaatteissa. Se on jo aika hurjaa ;).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hassua, että sun värimieltymykset vaihtuneet samoin. :) Kirkas vihreä on kans tosi jees! :)

      Poista
  2. Mulle violetti on nuoruudenrakkaus. Kausittain tulee johonkin väriin sellainen oikein jano, että sitä väriä on pakko saada ympärilleen. Mulla on ollut pari vuotta vihreä ja keltainen ne värit, joita oon himoinnu. Nyt tajusin, että se näkyy myös meidän kodis!

    Nuo turkoosin ja mintun sävyt on sellaisia kevätkesäisiä värejä. Niissä on paljon valoa!

    VastaaPoista