maanantai 14. huhtikuuta 2014

Barcelonan alkuvärejä

Sunnuntai 6.4. jää mieleni syövereihin jännittävänä päivänä. Edessä oli hyppy tuntemattomaan. Vieraita ihmisiä, salassa pidetty matkaohjelma ja vieras kaupunki. Jotain pikku tärppejä matkasta meille paljastettiin, mutta kuitenkin tuntui todella oudolta lähteä reissaamaan ilman omia suunnitelmia. Normaalisti, kun reissuun lähden, suunnittelen jo etukäteen paljon. Katselen nähtävyydet, mihin haluan tutustua ja tulostelen karttoja yms. Nyt en tehnyt mitään näistä. Ostin kyllä perinteeksi tulleen top10 matkaoppaan jota vähän selailin, merkitsin sinne karttaan kyllä hotellimme sijainnin, mutta siihen se pohjustustyön teko sitten loppuikin. En tiennyt nimittäin, olisiko meillä yhtään vapaa-aikaa, joten turha oli suunnitellakkaan mitään.

Rantasipi airportin aulassa sitten tapasin tulevat matkakumppanini, eli 29 erilaista, moniväristä onnekasta voittajanaista. Juttu tuntui luistavan hyvin heti alusta asti.

Meille oli varattu kahden hengen huoneet ja olin onnekas saadessani ihanan Johannan huonekaverikseni. <3 Sängyn päällä odotti Iberon tuotepaketti, joka sisälsi jos jonkinmoista, matkalla tarpeellista kamaa. Lisäksi mukaan oli laitettu hammasharjaa, savetteja, huulirasvaa ja vaikka mitä.

Tervetulotilaisuuteen menimme kuplivan kera. Lisää "lahjontaa" oli tiedossa. Saimme nimittäin Brooklynin matalemmat ja korkeammat korkkarit. Nam. :D Näillä kuulemma harjoiteltaisiin korkkarikävelyä tulevina päivinä. Mun värilliset korkkarit on pinkkimustat karkkinamit, jotka eivät ole siis kuvassa.

Kuva Mikko Räsänen

Illallista mentiin nauttimaan seuraavaksi, ruoka oli hyvää ja seura vielä parempaa. Nukkumaan mentiin ajoissa, meillä oli yöllä herätys, neljältä piti olla lentokentällä.

Perillä Barcelonassa aurinko paistoi kultaisena. Sääennuste lupasi hyvää koko viikolle, ja tämä lupaus piti paikkansa. Saimme nauttia pääsääntöisesti pilvettömästä taivaasta ja lämmittävästä auringosta koko viikon.

Lähdimme kaupunkikierrokselle heti perille saavuttuamme. Ajoimme läheiselle kukkulalle katselemaan kaupunkia tästä perspektiivistä. Maisemat oli upeat.

Sagrada familia kierrettiin ulkoapäin, meillä oli suomalainen matkaopas joka kertoi kohteesta hyvin tyhjentävästi kaiken. Sisään emme menneet, jonot olivat huikean pitkät jo tässä vaiheessa aamupäivää. Vaikuttavan kokoinen rakennus tuo on jo nyt. Kovasti odotan näkeväni sen valmiina joskus. :)

Kaupunkia kuljettiin bussilla ristiin rastiin oppaan kertoessa tarinoita sen värikkäästä historiasta. Kauniiltahan tuo näytti jo bussissa istuessakin. Ei olisi malttanut odottaa, että pääsee käppäilemään kaduille.

Perillä hotellissa. :) Kivan kokoinen ja siisti huone oli. Kaverina sama Johanna, joka oli jo suomessakin. Hotelli Grupotel Gravina, vakuutti kyllä mut vierailun aikana, joten sitä voin lämpimästi suositella. Aamiaisbuffetti oli runsas, varmasti jokaiselle löytyi jotain syötävää. Siisteydestä pidettiin huolta, siivooja kävi huoneet läpi joka päivä.

Lisää "lahjontaa" jälleen oli seuraavaksi tulossa. Saimme Iberon aurinkolasit. Kivaa. :D Illalliselle menimme satamaravintolaan, jossa oli loistava ruoka. Nam. Alla kuva illalliselta. Mä ja mun kämppis. :)

Kuva Mikko Räsänen
Tässä meidän seurue kokonaisuudessaan. Ihanaa ja värikästä porukkaa!! :D

Siinäpä vähän alkukertomusta Voicella on lentokone-kisareissusta. Ensimmäinen päivä tuntui pitkältä, olimmehan reissanneet aamuyöstä asti. Uni maittoi muutaman sangriakupillisen ja cavalasillisen jälkeen oikein hyvin. :D